La proba de maturitate- susținerea tezelor de calificare profesională la Programul Pedagogie preșcolară, ultima probă de evaluare la programul vizat, educatorii din IET- formabilii programului- vin cu emoții pozitive, puternice, care sporesc nivelul de seriozitate față de procesul de susținere a tezei, elaborare a PPT –prezentării, atitudinea profesională față de întrebările comisiei de susținere a tezelor de calificare.
Cercetările realizate în cadrul tezelor de calificare abordează probleme importante din domeniul Educație timpurie, probleme condiționate de abordările moderne din documentele naționale de politici educaționale: CRET; CET 2019. Temele cercetărilor vizează Domeniile de activitate și Domeniile de dezvoltare a copiilor de vârstă timpurie: Aspecte strategice de formare a reprezentărilor elementare matematice (coordonatori Pavlenco Mihaela, dr., conf. universitar, Cebanu Lilia, dr., conf. universitar), Valorificarea activităților de dezvoltare a limbajului copiilor (coordonatori Mocanu Liuba, dr., conf. universitar, Sadovei Larisa, dr., conf. universitar), Aspecte metodologice ale educației pentru sănătate a copiilor (coordonatori Cojocari Lidia, dr., conf. universitar), Contribuția jocurilor în dezvoltarea holistică a copiilor (coordonatori Țap Elena, dr., conf. universitar, Carabet Natalia, dr., conf. universitar), Modalități de realizare a educației prntru familie a copiilor și elemente ale educației incluzive (coordonatori Carabet Natalia, dr., conf. universitar, Maximciuc Victoria, dr., conf. universitar),Dezvoltarea copiilor prin arte (coordonatori Chirilov Vasile, lector universitar, Simac Ala, dr., conf. universitar); dar și unele aspecte comune de care depinde calitatea educației copiilor: parteneriatul cu familia, dezvoltarea competențelor de socializare a copiilor, aspecte de educație parentală a părinților, integrarea copiilor cu CES, adaptarea copilului la IET, etc.