Despre procesul de formare profesională continuă

Cursuri realizate în luna ianuarie, 2022

Conform planului de activitate a Centrului Formare continuă UPSC, a ofertei de formare continuă, în perioada lunii ianuarie 2022 au fost organizate cursuri de formare continuă la programul Pedagogie preșcolară pentru cadre didactice din IET (grupa cu instruire în limba română și instruirea în limba rusă).

La debutul cursurilor, tradițional, prin chestionare, au fost determinate nevoile de formare ale cadrelor din IET din Republică (responsabili – Țap Elena., dr., conf.universitar și Bulicanu Ion, lectror).

Conform solicitărilor formabililor, a fost elaborat orarul Modulului pedagogie preșcolară,  care a fost anunțat cursanților și plasat pe site UPSC.

Conform solicitărilor, formabilii au solicitat și realizat  conținuturi ce vizează-

  • Educația și dezvoltarea personală a copiilor în IET,
  • Dezvoltarea motorie a copiilor,
  • Educația pentru sănătate a copiilor,
  • Aspecte metodologice de educație muzicală și educație extracurriculară,
  • Educația digitală a copiilor de vârstă timpurie,
  • Monitorizarea și evaluarea copiilor de vârstă timpurie în baza actelor normative (standardelor  de instruire și  dezvoltare SÎDC) etc.,
  • Probleme teoretice dificile în familiarizarea copiilor de vârstă timpurie cu natura. Soluții metodologice.

Inițial, formabilii au fost familiarizați cu metodologia educației la distanță- prin platforma Meet, comunicarea fiind asigurată prin utilizarea adreselor mail ale formabililor (coordonatori – Țap Elena., dr., conf.universitar și Bulicanu Ion, lector).

Din mai multe posibilități de realizare a evaluării Modulului Pedagogie preșcolară, s-a ales (de comun acord, împreună cu formabilii) modalitatea de prezentare și discutare (masă rotundă) a tipurilor de proiectare- planificare a educatorului în IET (globală, tematică, zilnică- integrată), cu specificarea rolului documentelor de stat în planificarea activităților educaționale în IET, dificultățile educatorilor în planificarea activităților educaționale cu copiii.