143 de beneficiari înregistrați la cursurile de formare continuă și de calificare suplimentară din cadrul Centrului de Formare Continuă al UPS „Ion Creangă” au participat, în data de 19 februarie 2022, la activități științifico-didactice de formare/dezvoltare organizate de catedrele de specialitate și CFC.

Întrunirile desfășurate au cuprins o arie largă de subiecte actuale pentru activitatea profesională a cadrelor didactice:

  • Masă rotunda Aplicarea proiectelor în aria socioumanistă: între concept, dificultăți și soluții.

Scopul activității: discutarea și valorificarea experienței didactice în aplicarea proiectului în cadrul ariei disciplinelor socuoumaniste și anume:

  • proiectul – referințe teoretice;
  • din experiența de aplicare a proiectelor;
  • sugestii metodologice de aplicare a proiectelor în cadrul orelor din aria socioumanistă.

 

  • Atelier Activități didactice muzicale interactive la nivelul primar de învățământ.

Scopul activității: formarea competențelor de lucru interactiv cu elevii de la nivelul primar de învățământ în cadrul diverselor forme de inițiere muzicală la lecțiile de Educație Muzicală. Conținuturi discutate:

  • Jocuri muzicale pe unități de învățare – conținuturi.
  • Exerciții-joc de semantică muzicală cu mișcare.
  • Body percussion, stomp – activități ritmice realizate cu ajutorul corpului și al diverselor obiecte sonore.
  • Oglinzi muzicale.

 

  • Seminar Siguranța copiilor / elevilor pe internet.

Scopul activității:creșterea gradului de conștientizare pentru un Internet mai bun și mai sigur, în care tehnologia este folosită nu doar în condiții de siguranță, ci și într-un mod responsabil, critic și creativ. În cadrul activității au fost discutate:

  • Avantaje și riscuri în utilizarea internetului: pericolele pe Internet; dependența de Internet; influența rețelelor de socializare; prietenii virtuali; pericolul postărilor în mediul virtual; consecințele jocurilor online; aspecte de influență a postărilor pornografice.
  • Strategii eficiente de prevenire și intervenție în cazurile de risc pentru copii/elevi.
  • Adoptarea unui comportament sigur în utilizarea internetului.

Conținuturile discutate au fost valorificate de către formabili, servindu-le drept repere metodologice pentru activitatea profesională.